czwartek, 6 listopada 2008

IV Seminarium Krakowskiej Grupy Regionalnej SPMP

Miałem okazję ostatnio uczestniczyć w seminarium KGR na WSE w Krakowie.
Były to dwa około godzinne wykłady:
W1: Motywowanie członków zespołów projektowych - GRZEGORZ SIKORA
W2: "Mocne i słabe strony oprogramowań wspomagających zarządzanie projektami typu open source" - KRZYSZTOF CZOBA

Jeśli chodzi o W1 to był to wykład bardziej poświęcony tematyce Przywództwa niż motywowania. Wykład był podzielony logicznie na dwa tematy: skuteczne działanie(jak dla mnie autor streścił w pół godziny książkę Coveya swoimi słowami) i przywództwo. W drugiej częsci też wydaje mi się że wykład był poprowadzony na podstawie jakiejś książki. Z której między innymi zapamietałem fajny cytat:
"Lider za którym nikt nie podąża to spacerowicz"

Drugi wykład W2 prowadzony przez Krzystofa Czobe(kierownika działu IT jednej ze śląskich firm) dotyczył głównie programu dotproject. Od razu wiadomo było że autor nie ma wykształcenia informatycznego i jest bardziej domorosłym informatykiem, ale ta wiedza całkowicie mu wystarcza do zarządzania działem IT. Z tego wykładu najbardziej spodobała mi się jedna z ekonomicznych zasad o której pierwszy raz usłyszałem - Zasada ABC.

Jeśli chodzi o samą organizacje seminarium to wszystko było jak najbardziej wporządku i myślę że przy każdym takim evencie będę chciał w nim uczestniczyć.

Brak komentarzy: