sobota, 7 czerwca 2008

Codecamp.pl

Właśnie wróciłem z codecamp.pl, niestety nie mogłem zostać do końca. Natomiast mogę na żywo skomentować to wydarzenie. Ogólnie bardzo pozytywne, zarówno pod względem organizacyjnym jak i pod względem merytorycznym przygotowania wykładowców.


Najbardziej przypadł mi do gustu wykład:
Bartka Pampucha - Rola developera w projekcie Agile, Bartek dosłownie w praktyce zastosował metodologie agile/scrum co wyglądało tak że omawiał tematy wg ważności. Przy czym uczestnicy konferencji mieli wpływ na to ile czasu może na każdy z podtematów sumarycznie przeznaczyć(Product owner).
Pomimo że zasady scum były mi znane i w większości są stosowane w mojej firmie to dowiedziałem się kilku nowych i ciekawych rzeczy m.in. estymacja zadań -ideal days/hours, planning poker, podejście do tworzenia aplikacji od strony klienta (spływanie funkcjonalności), feedback na opóźnienia zadań, wykonanie ich przed czasem czy wpadające taski.


Drugim nie mniej fajnym wykładem był:
Tadeusza Golonki - Świat się zmienia...Dylematy oprogramowania w 2008 roku. Prezentacja była podzielona na dwa różne tematy. Jeden z nich to podejście od strony businessowej i marketingowej do tego jak będą funkcjonowały firmy za lat 5 lub wcześniej.
Padły skróty takie jak SaaS (software as a service) i S+S (software plus service). W skrócie wkrótce firmy będą płacić abonament dostawcy usług za to że będą mogły korzystać np. z Exchang'a czy CRMu.
Spadają wtedy koszty utrzymania własnej infrastruktury serwerowej na dostawce usługi.
Tadeusz nie omawiał problemów technologicznych tylko schemat jak może taki schemat funkcjonować. W drugiej części omówił wzorcowy schemat prowadzenia projektu uwzględniając swoje doświadczenia z pracy.


Po za tym codecamp zgromadziło pod wspólnym dachem zawodowych programistów i studentów. Więc nie można nie docenić możliwości spotkania i porozmawiania ze znajomymi:)

Brak komentarzy: