sobota, 16 sierpnia 2008

konkurencja

Czy interesujesz się produktem który sprzedaje Twoja firma? Czy interesujesz się rynkiem w którym Twoja firma działa? Czy z ciekawości przeglądasz i interesujesz się wynikami Twojej spółki i przyszłością rynku na którym działa? Czy wiesz dokładnie na jakim poziomie i co teraz robi konkurencja? Czy znasz produkty konkurencji?

Na te pytania warto znać odpowiedź dzisiaj - nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej do której "przygotowując się" developerzy lubią olewać takie informacje.
Firma w której obecnie pracuje oferuje rozwiązanie do wyszukiwania informacji w sieciach korporacyjnych. Brzmi to ładnie ale co za tym idzie? Jest to program (iBox), w skład którego wchodzi kilka modułów do przeszukiwania repozytoriów dokumentów np:
  • NTFS,
  • Sharepointa 2003/2007,
  • Exchange,
  • Active Directory
  • inne: Documentum, Interwoven, bazy zgodne z ODBC,
Repozytoria są przeszukiwane pod względem wyodrębnienia jak największej ilości informacji i przechowywane w specjalnej bazie danych - indexie. Sama informacja nie przedstawia w sobie żadnej wartości o ile jej nie przypiszemy. W języku iBoxa mówimy że dokument został otagowany termem. Term pochodzi z modelu który jest budowany jako szkielet przed wdrożeniem całego rozwiązania. Termem może być dowolna nazwa np. nazwa firmy, imię i nazwisko pracownika, lub nazwa kodowa jogurtu. Później klient może modyfikować model zgodnie z własnymi potrzebami, jeśli np struktura jego firmy się zmieni.

Jednym z konkurentów Interse jest Google i Microsoft (niby konkurencja ale Microsoft Gold Partner jest:). Co do ważniejszego googla to ich rozwiązanie jest zrobione z innej beczki. Do klienta dostarczają metalową puszkę(serwer della) którą klient ma wpiąć w sieć i włączyć a następnie zacząć samemu konfigurować. GSA potrafi zaindeksować do 10 milionów dokumentów i obsługuje większość repozytoriów dokumentów-większą niż iBox. To co wyróżnia GSA w stosunku do iBoxa to wsparcie dla wielojęzyczności. iBox w tym przypadku wspiera wyłącznie angielski, ale nie ma większych przeszkód technicznych żeby taki support wystąpił.

Czy takie informacje pomagają mi w codziennej pracy - oczywiście nie - ale pomagają mi lepiej wstać:)

Brak komentarzy: